Totisurf.com :: Poglej temo - vakumiranje deske

 


Odgovori na to temo Stran 2 od 4
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja
vakumiranje deske
Avtor Sporočilo
Odgovori s citatom
Prispevek  
hvala za razlago glede epoxi smole in za praktična navodila

deska mi je napokala na dveh mestih(na predzadnji sliki se vidi, sem s svinčnikom označil)

te zareze so mišlejene kot ojačitev proti zlomu, trije custom "T-stringerčki" Very Happy . globoke so 20mm široke 5mm. to bi mogl dost ojačat zadevo glede na upogibno obremenitev. saj v teoriji nosilcev

deska je oblečena tako da so 3 plasti: stiropor-tkanina-rjava pena- tkanina. na mestu kjer je napokalo je počila samo zgornja plast tkanine. spodnja je še cela. (sem probal s prstom in je trdo)
razen pri levi kanti so počile obe plasti tkanine, zato sem tam izrezal do stiroporja(oblika kare pri kanti: zadnja slika). zdi se mi zdi potratno in nepotrebno vse olupit do stiroporja(možno da se motim). problem je tudi da tkanine nimam dovolj. pa še pena je debela cca2-3mm(na oko)



struktura deske AHD mx: stiropor-stekl. tkanina.-pena (vodotesna)- stekl. tkanina. (na spodnjem vzorcu je še kit navrh)


notri v utore bom zatlaču tkanino, pol pa tadolga vlakna, pa sekance(mata razsekana)(pač da zafilam). povrh bom dal pa eno plast steklene tkanine+ 1 plast karbona. oz tok da ne bo treba kitat,( če bo dihtala vrečka Very Happy ,če ne pa mal manj- da ne bo treba šmirglat)



pomoje bo kul ko no, bomo vidl

lp

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
BojanI:

... vakumiranje NUJNO rabiš pri lepljenju PVC pene (AIREX, Divinicel,...itd) ali pa recimo furnirja ali Honeycomba na stiropor.... ker pač ni variante da se ti drugače zlepi na vseh mestih, ker je pač zadeva zelo fleksibilna, in jo mora vakuum držat tistih nekaj ur dokler epoksi ne veže (običajno enih 6 ur zadošča, jaz pustim čez noč...).

Pri vakumiranju zadnjega laminata (steklo, carbon ,etc...) pa zgolj profitiraš na teži, ker z vakuumom višek smole iztisneš iz tkanine (enih 0,5 kg lažja deska največ ...)

Poglej uporabnikov profilPošlji E-sporočilo
Odgovori s citatom
Prispevek  
Pri mešanju EPOKSI smole s trdilcem lahko sfališ največ 10% (torej če imaš smolo z razmerjem 1:1,5 .... lahko zmešaš cca. 1:1,6 do 1:1,4, pa bo še nekako se strdilo), vendar NI OPTIMALNO .... Če fališ še bolj, se pa zadeva sploh ne strdi !!!!
Bolje da sfališ v minus (da daš manj trdilca), takrat bo smola na koncu večje trdote ... pri PLUSU pa bo bolj elastična !!!

Ko zmešaš smolo s trdilcem in jo dobro premešaš (2 minuti recimo poštenega mešanja, še posebno ob stenah posode) , smolo TAKOJ (!!!!) vliješ v čimbolj ŠIROKO posodo , da je je ČIMMANJ na enem kupu, ker se drugače začne HUDO segrevati (da se ti lahko posoda raztali !!!) in se ti prej želira, čas obdelave pa se občutno skrajša (pot life po angleško).
Pri tem se lahko začne celo dimiti, hlapi pa so hudo kancerogeni !!! (benzenov obroč,... iz kemije Smile)

Jaz jo vlijem v piknik krožnik za enkratno uporabo, od tod pa potem smolo jemljem z čopičem in velur valjčkom in jo nanašam na tkanino. Ker ko laminiraš 1m2 tkanine in več ,... se kar zamudiš in tistih 30minut "pot life"a oz. časa do želiranja kar hitro mine, še posebno če delaš poleti (!!!!), ...


Epoksi smola, če je dobro zaprta ni občutljiva preveč na čas staranja,... sem imel doma starega nekaj let, pa je bilo po laminiranju čisto OK. Trdilec se ti lahko malo strdi na mrazu,... ampak ga z ogrevanjem na sobni T, spet spraviš v tekoče stanje, in dela bp.




stipemodric je napisal/a:
a ni trdilec=pospeševalec=katalizator?

ne razumem čist dobr icha. a pol moram v ta epoxi sam neki notr dat in mu bom podaljšal rok uporabe. kaj pa? kje se dobi?

me je pa epoxi dons mal presenetu. sm ga namešu ob 13.00 in sm mel v glavi da vsal 6 ur ne bo zreagiral(kokr se spomnem od prvega poskusa). in pol sem še rezal tkanino pa sem pa tja,... in pol sm reku: še kosil pojem pol grem pa pacat. pred kosilom ob 15.00 je bil mal topel lonček. po 30 minutah je pa kr lončka zmankal Laughing . tko de gel time je tm 2-2.5 ure. točn tko ko piše v navodilih. lahk de sm mal peveč trdilca dal. nimam digitalne vage doma. nadaljna obdelava smole pa po 24urah


pred kosilom


po kosilu



Tako de za dons me je minil. bom u ponedeljek kupil trajnoelastični kit. pa bom u ponedeljek nadaljeval.

še slika obstoječega stanja:




Poglej uporabnikov profilPošlji E-sporočilo
Odgovori s citatom
Prispevek  
Za manjše kozmetične popravke in predvsem, če je deska bela dobiš v Peter športu bel epoksi, ki je zelo primeren za take popravke, ker na koncu načeloma ni treba barvat. Drugače pa jaz manjše kozmetične stvari popravim tako, da najprej z ličarskim trakom oblepim poškodbo cca. 0,5 - 1 cm bolj široko okrog in okrog in najprej zbrusim. Oblepim zato, da ne brusim preširoko predvsem v prvi fazi, ko brusim z bolj grobim 120-240. Nato nanesem epoksi v malce večji debelini kot je potrebno in po sušenju zbrusim ter ustrezno oblikujem, če gre za rob... Če je potrebno barvati, pred barvanjem na novo oblepim sanirani del, zaščitim desko s papirjem in pobarvam z akrilnim hitrosušečim sprejem ustrezne barve, ki je namenjen za barvanje vseh vrst plastike. Ko se barva posuši ponovno zbrusim barvo in sicer s 600 na gladkih robovih pa za finiš s 1000 in se na koncu sploh ne vidi, da je bilo popravljeno.

LP!
BAJS

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
gorazd je napisal/a:
BojanI:

... vakumiranje NUJNO rabiš pri lepljenju PVC pene (AIREX, Divinicel,...itd) ali pa recimo furnirja ali Honeycomba na stiropor.... ker pač ni variante da se ti drugače zlepi na vseh mestih, ker je pač zadeva zelo fleksibilna, in jo mora vakuum držat tistih nekaj ur dokler epoksi ne veže (običajno enih 6 ur zadošča, jaz pustim čez noč...).

Pri vakumiranju zadnjega laminata (steklo, carbon ,etc...) pa zgolj profitiraš na teži, ker z vakuumom višek smole iztisneš iz tkanine (enih 0,5 kg lažja deska največ ...)


Wamos

lp, Bojan

Poglej uporabnikov profilPošlji E-sporočilo
Odgovori s citatom
Prispevek  
Eksotermna reakcija med polimerizacijo segreva epoxy in pospešuje strjevanje.
Če zmešaš nad 50 g epoxyja in ga ne misliš zelo hitro porabit, potem je bolje, da ga daš v plitvo posodo kot je gorazd napisal. Ali pa ga preliješ v več lončkov po 20-30 g.

Enkrat se je tudi meni zgodilo kot tebi Stipemodrič. Zato sem šel pomerit temperaturo enega srednje reaktivnega epoxyja.

Namešal sem prvi lonček s 75 g v plastičnem lončku za epoxy med strjevanjem.
V drugi lonček sem dal 30 g epoksija.

Prvi se je segrel na 102 st. C ter skoraj stopil lonček, 30 gramski pa samo na 35 st. C.
Prvi se je strdil po 1.20 je bil trd na dotik, 30 gramski pa šele po 4 urah.
LP

Poglej uporabnikov profilPošlji E-sporočilo
Odgovori s citatom
Prispevek  
z veseljem vam sporočam da je projekt vakumiranja uspel.

hvala vsem ki ste mi pomagal z nasveti.

elastični kit res trga gate!!! Smile



Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Koliko gramsko tkanino si uporabljal ?
Na sliki mi izgleda precej "močna".
Ponavadi se uporablja 100-200g/m2, ... je lažje za laminirat in najbolj optimalno glede teže in zahtevane jakosti končnega laminata.
Ko se vakuumira zadnji sloj laminata daš na mokro tkanino še peel-ply tkanino (ene sorte nylon tkanina), ki jo ko se posuši potegneš dol ( peel-ply "spije" odvečno smolo), hrapavost laminata pa pokitaš z epoxy-kitom (epoksi+mikrobaloni+silica) ali pa lahko tudi z avto kitom (na bazi poliestra), ki se potem na fino skoraj vse zbrusi dol... pa na koncu predlak in končni lak.

Na sliki vlečem dol peel-ply z karbon-kevlar končnega laminata ...


stipemodric je napisal/a:
z veseljem vam sporočam da je projekt vakumiranja uspel.

hvala vsem ki ste mi pomagal z nasveti.

elastični kit res trga gate!!! Smile




Poglej uporabnikov profilPošlji E-sporočilo
Odgovori s citatom
Prispevek  
Vso tkanino sem dobil pri lokalnem kajakaškem klubu, tako da ne vem koliko je gramska. Bom izračunal.

projekt vakumiranja: odlično 10.
projekt popravila deske: 0!


Zaradi premočnega vakuma in pa zaradi utorov ki sem jih izrezal in s tem posledično oslabil desko v prečni smeri, mi je spremenilo konkav na dnu deske. Na strani kjer sem popravljal mi je robnik dol potegnilo.

Če ima slučajno še kdo kakšne podobne namene, naj ne dela tega!!! STOP! PREPOVEDANO!


Če bi najprej samo utore zafilal in počakal da se posušijo brez vakuma in potem laminiral, ne bi prišlo do tega problema.

bom poslikal in vam pokazal.

pa imam že nov projekt!

zelo lepo izgleda tvoja deska.

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Sočustvujem s tabo in naj ti bo v uteho, da znanje, ki ga imam o kompozitnih materialih ni iz knjig ampak iz prakse in to košta.....
se pa v takšnih primerih spomnim na lepo slovensko besedo "SMOLA" (obratno od SREČA) in v kompozitih imaš prav s smolo vsak dan opravka.

LP

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Kakšen je pa bil podtlak pri vakuumiranju, da je prišlo do poškodbe? Drugače pa lahko tkanino, smolo in ostalo dobiš tudi tukaj: http://www.mirnik.si/

LP!
BAJS

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
@gorazd: steklena tranina je 150g/m2.
karbonska "normalna" 200g/m2
karbonska "ta kockasta" 230g/m2 (ta je zgornja) pribljižno

@vetrolovec: vakum sem imel -0.8bar. na tok sem imel naštiman stikal. vendar sem vmes nardil še eno neumnost in sem mimo stikala še vakumiral 10 minut, ker sem želel da se epoxi "krogi" na filcu še povečajo. hvala za link.


@icha: hvala za tolažbo. lepo napisano.



Sedaj imam namen še to popraviti. Mislite da se bo povrnilo v prvotno stanje če s fiberco naredim še en utor v vzdolžni meri na dnu oz. če izrežem del dna

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
samo ena opomba s fizikalnega stališča

"podtlak" je tlak, manj od 1 bar (recimo)

tak da "minus" bari ne obstajajo

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Se strinjam s tabo. Podtlak lahko izraziš absolutno ali pa relativno glede na atmosferski tlak.
jaz sem ga izrazil relativno. Absoluten tlak v vrečki je bil približno 0.2 bara

lp

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Wamos

Poglej uporabnikov profil
Pokaži sporočila:
Odgovori na to temo Stran 2 od 4
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4  Naslednja