Totisurf.com :: Poglej temo - Ačotov škripec za dvigovanje jadra od formule

 


Odgovori na to temo Stran 1 od 1
Ačotov škripec za dvigovanje jadra od formule
Avtor Sporočilo
Odgovori s citatom
Prispevek Ačotov škripec za dvigovanje jadra od formule 
Živijo,

ali ima kdo med vami (Ačo vsaj?) kakšne slike škripca za dvigovanje jadra? Spomnim se, da je Ačo o tem škripcu nekaj že govoril vendar mi ne uspe več najti posta na to temo.

Hvala v naprej za pomoč,

D.

p.s. Èe je post s likami že kje na forumu, bom tegale pobrisal.

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Ne gre za škripec, ampak za dva trapeza.

Lahko pa probaš tudi s temle: http://www.easy-uphaul.com/index.html

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Thx Ivek, bom poizkusil tole si zvezat, pa vidim za vikend, kako bo šlo Smile Sem še vedno presran, kako bom dvignil 12tko.

Lp, D.

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Ivek je napisal/a:
Ne gre za škripec, ampak za dva trapeza.

Ne bo držalo:
gre dejansko za škripčevje.

Je pa res, da uporabljam sedeči trapez za dviganje jadra (poleg prsnega za "vožnjo" jadra), ker omogoča nagib telesa nazaj in s tem večjo silo potega.

Ivek je napisal/a:
Lahko pa probaš tudi s temle: http://www.easy-uphaul.com/index.html

Lahko poskusiš, vendar ni tako učinkovito iz razlogov ki sem jih že opisal v prejšnji objavi:
acototi je napisal/a:
RokS je napisal/a:
Aco - neki si govoril o nekih škripcih ki jih uporabljaš za dvig plahte?
Kva za boga je to?

Gre za sistem "s škripčevjem", ki sem si ga sam izdelal po prvih par dneh učenja/uporabe/dviganja mojega prvega Jadra (Race 10.6m2), ko sem kar hitro zaključil, da s klasičnim dviganjem preprosto ne bom prišu daleč Laughing

Za lažje razumevanje nadaljnje razage predlagam, da si najprej pogledaš kako deluje
Easy Uphaul.

Razlika med Easy Uphaul in Škripčevjem je v tem, da je razdalja TRAPEZNA ZANKA <---> LOK
(+) pri Easy Uphaul fiksna,
(+) pri Škripčevju pa nastavljiva v "real time",
kar ima sledeče prednosti:

V 1.Fazi Dviganja (=poteg jadra iz vode) lahko nastaviš koliko se boš nagnil nazaj in s tem reguliraš s kakšno silo boš jadro vlekel iz vode:
(+) velika jadra / močen veter zahtevajo večjo silo potega, zato vrv podaljšaš in se nasloniš bolj nazaj,
(+) manjša jadra / šibek veter pa zahtevajo manjšo silo potega, ker bi z dolgo vrvjo padel na hrbet, zato vrv skrajšaš

V 2.Fazi Dviganja (=dviganje jadra v pokončno lego) pa je prednost škriščevja še večja, kajti z Easy Uphaul vlečeš jadro dalje iz vode samo z rokami (trapez nič več ne pomaga), medtem ko si pri škjripčevju tudi v 2.fazi pomagaš s trapezom.

Da bi lahko to delovalo je seveda potrebno "sproti" skrajševati vrvico ki veže trapez in jadro, kar seveda omogoča škripčevje.

Sam uporabljam redukcijo 1:3, kar pomeni da gre 2/3 sile preko kljuke in le 1/3 preko rok.
Sicer pa se v principu lahko uporabi katerokoli drugo redukcijsko razmerje.

Èe v čem nisem bil razmljiv ali te še kaj zanima (morda slika/skica) mirno vprašaj.
LP, Ačo




Nazadnje urejal/a acototi 20/05/2009, 10:26; skupaj popravljeno 2 krat
Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek Re: Ačotov škripec za dvigovanje jadra od formule 
Wildstyle je napisal/a:
ali ima kdo med vami (Ačo vsaj?) kakšne slike škripca za dvigovanje jadra?

Nimam slik, ampak lahko poslikam in pripnem danes zvečer.
Wildstyle je napisal/a:
Spomnim se, da je Ačo o tem škripcu nekaj že govoril vendar mi ne uspe več najti posta na to temo.

Link je naveden 1 objavo višje.

LP, Ačo

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Ačo THX, plizzz objavi ja?

Lp, D.

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
[quote="acototi"]
Ivek je napisal/a:

Je pa res, da uporabljam sedeči trapez za dviganje jadra (poleg prsnega za "vožnjo" jadra), ker omogoča nagib telesa nazaj in s tem večjo silo potega.


Tega ne razumem. A ni sedeči trapez bolj primeren za vožnjo večjih jader, prsni pa je za tamala jadra, freestyle, wave. A zmeraj prsnega voziš?

Wildstyle, js sm na svoj uphaul vrvico navezal eno dodatno vrvico in zavozlal par zank, brez kompliciranih škripcev, zahaklam za trapez in počasi vlečem jadro. Ko voda odteče iz žepa, dvig ni problematičen.
Priporočam pa dosti suhega treninga za roke, hrbtne in trebušne mišice, še posebi prov ti bo pršlo ko bo pojačalo in boš zunaj s formulo Smile

Poglej uporabnikov profilPošlji E-sporočilo
Odgovori s citatom
Prispevek  
Wildstyle je napisal/a:
Ačo THX, plizzz objavi ja?

Ehm...včeraj ni ratalo, ker sem bil zaseden s Formulo skoraj do noči Razz

V Žusterni je namreč celo popoldne pihalo izmenično iz vseh smeri, ampak skozi dovolj za Formulo in sem se navozil do onemoglosti...

Upam da bo danes boljše...al pa tudi ne če bo pihalo Laughing
LP, Ačo

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Ju, saj se ne mudi. Bom poizkusil najprej dat še en štrikec zraven, potem pa razmišljat naprej Smile

Lp, D.

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
zoran je napisal/a:
acototi je napisal/a:

Je pa res, da uporabljam sedeči trapez za dviganje jadra (poleg prsnega za "vožnjo" jadra), ker omogoča nagib telesa nazaj in s tem večjo silo potega.

Tega ne razumem. A ni sedeči trapez bolj primeren za vožnjo večjih jader, prsni pa je za tamala jadra, freestyle, wave.

Načeloma je tako kot praviš.

Sicer pa imam vedno oba na sebi in pogosto preklapljam, pa mi je prsni boljši iz več razlogov:
(+) lažje pripet in odpet (manj pristankov na jadru),
(+) lažje pumpat ko si pripet v trapezu (bolj spočite roke),
(+) boljša kontrola v overpower pogojih (manj hammerjev),
(+) manjša obremenitev loka, ker ga ne zvija navzdol kot pri sednem (manj zlomljenih lokov Smile

Prednosti sednega so sicer:
(+) večje udobje pri vožnji (manj bolečin na hrbtnih mišicah)
(+) več teže telesa gre preko loka na zglob in s tem
(++) razbremeni podplati (ki na prsnem bolj trpijo / bolijo)
(++) razporedi težo po deski bolj naprej (zglob namesto zanke), kar naj bi bilo po besedah poznavalcev boljše za performanse deske (nisem še preverjal)
zoran je napisal/a:
A zmeraj prsnega voziš?

Večino časa:
v sednega prešaltam samo za kako minuto ko je hrbet utrujen.
zoran je napisal/a:
Wildstyle, js sm na svoj uphaul vrvico navezal eno dodatno vrvico in zavozlal par zank, brez kompliciranih škripcev, zahaklam za trapez in počasi vlečem jadro. Ko voda odteče iz žepa, dvig ni problematičen.

To je tudi lahko rešitev, vendar nekoliko manj učinkovita iz navedenih razlogov v zgornjem citatu iz prejšnje objave:
na koncu koncev večina celo ne uporablja nobenega sistema in jadro povleče iz vode na klasičen štrik.

Ampak vsak tak dodaten napor lahko pomeni razliko med biti spočit 5 ur na vodi ali pa zmatran po 3 urah, se počutiti voziti v unkih 25+vozlov z jadrom 11.8+m2 ali bežat že pri 20, iti od Ribiča v Umag ali pa ne itd.

Namen mojega škripčevja je spravit napor za dvig (izredno težkega) jadra na absoluten minimum in porabiti svojo energijo raje za surfanje, vse to seveda na račun bolj zapletenega in dražjega dvižnega sistema.

Na koncu se vsak surfer seveda sam odloča kaj mu je bolj pomembno in kam raje vlaga energijo -
v komplicirane sisteme (škripčevje) ali dviganje jadra:
oboje pripelje do rezultata, le da je nekoliko drugačen Smile

LP, Ačo

Poglej uporabnikov profil
Odgovori s citatom
Prispevek  
Tud js se priporočam za kakšno sliko škripčevja, ker verjamem da je boljša opcija kot pa fiksni štik. Je pa res kot pravi Aco, če vlačiš jadro gor na roke v dobrih vetrovni pogojih, si dober na vodi za kake tri ure, potem pa obvezna pavza za mišice. Sam imam Ezzy Infinity 9.5 pa se po kakih treh urah ful prileže okrepčilna pavza...pa še tole...to jadro dela ko "Singerca"

Poglej uporabnikov profil
Pokaži sporočila:
Odgovori na to temo Stran 1 od 1